درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو با مزوتراپی

ممکن است گاهی دچار مشکلاتی در مو سر از جمله کم‌پشتی مو یا عارضه‌هایی مانند ریزش مو شوید. در این شرایط مزوتراپی برای شما مفید خواهد بود. در پروسه درمان کم پشتی مو با مزوتراپی، مواد‌مغذی به کمک سوزن‌های نازک به پوست سر و ریشه موها تزریق می‌شوند. 

به این ترتیب پوست سر و فولیکول مو تقویت شده و موها شرایط بهتری خواهند داشت. مزوتراپی متد خوبی برای تقویت مو سر است؛ اما فراموش نکنید که انتخاب پزشک مناسب برای انجام خدمات مزوتراپی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مطب دکتر دادور بهترین انتخاب برای مزوتراپی مو است. در مطب ایشان ابتدا مشکل شما به دقت بررسی شده و شیوه مزوتراپی، تعداد جلسات و ترکیب سرم تزریقی مشخص می‌شود. در این مطب تمام خدمات در‌حین باکیفیت بودن، از قیمت اقتصادی برخوردار هستند. همچنین در‌صورتی که سوالی در خصوص مزوتراپی دارید، می‌توانید با مطب دکتر تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

کاربردهای درمانی درمانی مزوتراپی

کاربرد درمان کم پشتی مو با مزوتراپی رساندن مواد‌مغذی به پوست سر است. این روش رشد مو را تحریک کرده و در‌نهایت باعث بهبود وضعیت سلامتی پوست سر می‌شود. هدف درمان کم پشتی مو با مزوتراپی این است که ریشه مو با مواد‌مغذی تغذیه ‌شود و فولیکول‌های مو به خوبی تقویت شوند؛ به طوری که مو رشد و سلامت بهتری داشته باشند.

کاربردهای درمانی درمانی مزوتراپی

فواید مزوتراپی موی سر

مزوتراپی موی سر با تغذیه ریشه مو، فواید و مزایا متعددی برای موها دارد:

  • تحریک فولیکول‌های مو: در مزوتراپی مواد‌مغذی به پوست سر تزریق شده و باعث می‌شود که فولیکول‌های مو تحریک شده و زمینه برای رشد مجدد موها فراهم شود.
  • ایمن و بدون درد: مزوتراپی یک متد غیرجراحی و بی‌خطر است که بدون تحریک پوست سر باعث رشد موها و بهبود وضعیت فولیکول‌های مو می‌شود.
  • بالا بردن ایمنی پوست سر: در پروسه درمان و رفع کم پشتی مو با مزوتراپی با تزریق مواد‌مغذی، ایمنی پوست سر را افزایش داده و باعث می‌شود که پوست سر شما در برابر بیماری‌های ایمنی و عفونی مقاومت بیشتری داشته باشد. این روش فاکتورهای رشد کراتینوسیت‌ها را بیشتر کرده و در‌نهایت باعث ایجاد موهای پرتر و ضخیم‌تری می‌شود.
  • سهولت اجرا: مزوتراپی به سادگی و به سرعت انجام می‌شود. به خصوص اگر پزشک شما از مهارت بالایی برخوردار باشد؛ شما هیچ درد یا سختی در حین انجام این متد حس نمی‌کنید. در این روش از سوزن‌های بسیار نازک و ریز استفاده می‌شود.
  • عدم ایجاد التهاب: در‌صورتی که پزشک معالج شما مهارت خوبی داشته باشد، در فرایند استفاده از سوزن‌ها خوب عمل کرده و در‌نهایت دچار التهاب یا تورم نمی‌شوید.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به اینکه با بیشتر شدن سن، مواد‌معدنی و ویتامین‌ها کمتر شده و بدن ضعیف می‌شود، به کمک مزوتراپی می‌توان این موارد را جایگزین کرد. به این ترتیب گردش خون در پوست سر بیشتر شده و فولیکول‌های مو برای رشد تحریک می‌شوند.

در این متد محلول سلول بنیادین مستقیما به فولیکول مو تزریق شده و در یک مدت کوتاه هورمون DHT در بدن ترشح نمی‌شود. به این ترتیب موها با سرعت بیشتری رشد می‌کنند.

به‌طو‌ر‌کلی مزوتراپی شامل سه ماده اصلی است:

  • آنتی‌اکسیدان گلوتاتیون که به تحریک سلول‌های رشد می‌انجامد.
  • فاکتور رشد فیبروبلاست که باعث رویش موها می‌شود.
  • فاکتور رشد اندوتلیال عروقی هم بهبود رشد موها را در پی دارد.

برای مزوتراپی از سوزن‌های ریز استریل استفاده می‌شود. در‌واقع دارو مزوتراپی به زیر لایه اپیدرم که بین چربی و بافت پوستی قرار دارد تزریق می‌شود. 

برای درمان ریزش مو به چند جلسه مزوتراپی نیاز است؟

برای درمان مشکل ریزش مو و رفع کم پشتی مو با مزوتراپی، شما باید 3 تا 15 جلسه مزوتراپی انجام دهید. فاصله این جلسات بین 7 تا 10 روز است.

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

تعیین تعداد جلسات درمان کم پشتی مو با مزوتراپی، نیاز به تشخیص پزشک دارد. معمولا 10 تا 15 جلسه برای هر فرد لازم است که فاصله هر کدام از آن‌ها بین 3 هفته باشد. البته فاصله جلسات همیشه یکسان نیست. مثلا در شروع دوره درمان فاصله جلسات کم است اما در انتها درمان، فاصله جلسات بیشتر می‌شود.

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

مزوتراپی یک شیوه غیر‌تهاجمی است و بعد از انجام نیاز به مراقبت‌های سخت و خاصی ندارد اما رعایت کردن برخی موارد می‌تواند به تاثیرگذاری بیشتر این متد کمک کند:

  • تا زمانی که پزشک تشخیص نداده است از روسری یا کلاه استفاده نکنید.
  • تا زمان توصیه‌شده در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • حداقل تا 1 روز بعد از درمان، به حمام نروید.
  • تا 24 ساعت بعد از درمان از داروهای تقویت مو، حالت‌دهنده‌ها و مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا یک هفته بعد از مزوتراپی بهتر است بیش از 15 دقیقه در حمام نمانید و در پروسه دوش گرفتن‌تان کمتر از آب گرم استفاده کنید.
  • تا 48 ساعت بعد از مزوتراپی، فعالیت سنگین بدنی مجاز نیست.
  • بعد از درمان از آب و مایعات زیادی استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید از مواردی مانند رنگ یا مواد حالت‌دهنده برای مو استفاده کنید، باید صبر کنید تا دوران نقاهت تمام شود و همچنین نظر متخصص را در این خصوص جویا شوید.
  • تا اطلاع ثانوی از سشوار یا اتو مو استفاده نکنید؛ چرا که حرارت تاثیرگذاری مزوتراپی را از بین می‌برد.
  • داروهایی که متخصص برای شما تجویز کرده است را به دقت مصرف کنید.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه مزوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • مرکز سلامت و زیبایی که به آن مراجعه کرده‌اید.
  • متخصصی که تزریق را برای شما انجام می‌دهد.
  • تعداد جلساتی که به مزوتراپی نیاز دارید.

دکتر دادور بهترین گزینه برای انجام خدمات مزوتراپی است. ایشان همواره مهارت خوبی در تشخیص نوع مشکل شما دارند. دکتر دادور به پشتوانه استفاده از ابزارهای نوین و علم روز دنیا، مزوتراپی را بدون هیچگونه احساس درد و درعین حال با تاثیرگذاری بالا انجام می‌دهند. از شاخصه‌های بارز گرفتن خدمات در مطب ایشان، کیفیت بالا در حین مقرون‌به‌صرفه بودن و قیمت مناسب است.

سخن آخر

یکی از راهکارهای پزشکی برای درمان کم‌پشتی مو سر و جلوگیری از ریزش مو، تکنیک مزوتراپی است. برای انجام مزوتراپی شما به پزشک مراجعه می‌کنید تا بعد از معاینه، ترکیبات سرم مزوتراپی و تعداد تکرار جلسات را مشخص کند. به نسبت نوع عارضه‌ای که دچار آن هستید، جزئیات مزوتراپی از جمله تعداد جلسات برای شما متفاوت خواهد بود. 

تعداد تکرار جلسات مزوتراپی معمولا از 3 تا 18 جلسه است. در‌حالی که 1 تا 3 هفته فاصله بین جلسات وجود دارد. از مهم‌ترین مواردی که حین مزوتراپی باید به آن توجه کنید، پزشکی است که برای مزوتراپی انتخاب می‌کنید.

سوالات متداول

  1. مزوتراپی چه کاربردی دارد؟

در این روش مواد‌مغذی به ریشه موها تزریق می‌شوند و تارهای مو از نظر سلامتی و رشد تقویت می‌شوند.

  • آیا مزوتراپی درد دارد؟

سوزن‌هایی که برای مزوتراپی استفاده می شوند، نازک هستند و شما هیچ دردی را احساس نمی‌کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *