تفاوت فیلر و ژل

تفاوت فیلر و ژل

همه دوست دارند زیبایی و جوانی خودشان را حفظ کنند و به دنبال راهکاری برای درمان سریع و کم هزینه و کم ریسک ایرادات ظاهری خود هستند. تزریق فیلر و تزریق ژل دو راهکار عالی برای حجم‌دهی به صورت و درمان مشکلات پوست و صورت هستند. هر کدام از این متدها مزایا و معایب خودشان را دارند.

البته بیشتر متقاضیان در ابتدا نمی‌دانند که فیلر چه فرقی با ژل دارد و کدام یک برای هدف آن‌ها مناسب‌تر است. آن‌ها حتی گاهی می‌پرسند که بوتاکس بهتر است یا ژل؟ هر کدام از این روش‌ها با توجه به شرایط فرد انتخاب می‌شوند.

فیلر چیست؟

برای اینکه از تفاوت تزریق ژل با فیلر مطلع شوید، باید ابتدا ژل و فیلر را بشناسید. فیلر ماده‌ای است که برای حجم‌دهی و یکسان‌سازی پوست به کار می‌رود. از این ماده برای پر کردن نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. 

در‌واقع به کمک فیلر می‌توان اشکالات صورت را رفع کرد و قسمت‌های گود صورت را پر کرده و حجم داد. فیلرها حاوی کوکتل‌های مفید، مواد معدنی، ویتامین‌ها و… هستند. محبوب‌ترین فیلرها همان چربی بدن فرد یا مواد طبیعی هستند که علاوه‌بر پر کردن صورت، باعث شادابی و جوان‌سازی پوست هم می‌شوند. انواع فیلر عبارت‌اند از:

  • فیلرهای قابل جذب
  • فیلرهای دائمی
  • فیلرهای نیمه‌دائمی

ژل چیست؟

ژل نیز مانند فیلر یک ماده پرکننده و حجم‌دهنده است که برای بالا بردن سلامت پوست و درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شوند. ژل‌ها عموما شامل موادی مانند هیالورونیک اسید، هیدروکسیل آپاتیت کلسیم، پلی متیل متاکریلات، اسید پلی لاکتیک و… هستند که برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شوند.

همه این مواد برای جوان‌سازی و کلاژن‌سازی کاربرد دارند. تزریق ژل در حین اینکه گودی و چین و چروک را درمان می‌کند، باعث جوانسازی پوست نیز می‌شود. معتبرترین برندهای ژل عبارت‌اند از:

  • پروفایلو
  • ژوویدرم
  • رووفیل
تفاوت ژل و فیلر

فرق فیلر با ژل چیست؟ ماندگاری فیلر بیشتر است یا ژل؟

مقایسه تزریق ژل با فیلر را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد.

تفاوت ژل و فیلر از نظر ماندگاری

معمولا تاثیر ژل کوتاه مدت است. در حالی که ماندگاری فیلرها بیشتر است، به خصوص اگر از فیلرهای دائمی استفاده کنید  تا 18 ماه از تاثیر آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. در‌مقابل ژل‌ها تنها تا 12 ماه ماندگاری دارند. البته میزان ماندگاری دقیق ژل یا فیلر به ویژگی‌های پوستی فرد و سبک زندگی او بستگی دارد. اما به طور‌کلی ماندگاری فیلر از ژل بیشتر است.

تفاوت تزریق ژل با فیلر از نظر عوارض

هر روش زیبایی همواره عوارض خودش را دارد. البته با مراجعه به یک مطب خوب و استفاده از خدمات درمانی استاندارد می‌توانید این عوارض را تا اندازه زیادی کاهش دهید. با مراجعه به مطب دکتر دادور کمترین عوارض را تجربه خواهید کرد. برای کاهش عوارض در قدم اول، پزشک شما را معاینه کرده و مناسب‌ترین درمان را برای شما انتخاب می‌کند. 

در مرحله بعد لازم است مطمئن شوید که ترکیبات ژل یا فیلر، متقاضی حساسیت‌زا نباشند. عوارض رایج در تزریق فیلر مواردی مانند کبودی، قرمزی، تغییر رنگ پوست، پف کردن موقت محل تزریق، احساس درد، عدم تقارن، مشکلات تنفسی و عضلانی و… است.

تفاوت ژل و فیلر از نظر هزینه

هزینه هر کدام از این متدها به نسبت عوامل مختلف مانند حجم ماده مورد‌نیاز، تعداد جلسات مورد‌نیاز، ناحیه تزریق، ترکیبات، برند، موقعیت جغرافیایی مطب، میزان دستمزد پزشک و… متفاوت است. برای آگاهی از میزان دقیق هزینه هر‌کدام از تزریق‌ها کافی است با مطب دکتر دادور تماس گرفته و بعد از مشخص کردن نوع درمان مورد‌نظر، از هزینه آن مطلع شوید. کارشناسان ما در مطب دکتر دادور همه روزه آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل لب و فیلر لب

برای حجم‌دهی به لب از هر دو شیوه تزریق فیلر و تزریق ژل استفاده می‌شود. برای اینکه فرق فیلر لب و ژل برای حجم‌دهی لب را بدانید جدول زیر را بررسی کنید.

تزریق ژل لب
مزایاعوارض جزئیعوارض خطرناک
تاثیر فوریقرمزی و کبودی موقت لبایجاد زخم‌های دائمی
بدون نیاز به زمان‌بندی و آمادگی قبلینارسایی حسی موقتیاختلال در بینایی یا کوری
با ریسک و عوارض جزئیبه وجود آمدن توده یا غدهایجاد خط روی لب
 درد خفیفعفونت ناشی از استفاده از ابزار غیراستریل
 خارشحرکت ژل و احتمال فلج شدن برخی نواحی صورت
 ایجاد جوشعدم تقارن
 واکنش آلرژیک 
تزریق فیلر لب
مزایاعوارضعوارض خطرناک
تاثیر دقیق و میلی‌متریاحتمال بروز واکنش‌های آلرژیکاحتمال عفونت
تزریق مرحله به مرحله و اصلاح اشکالات ظاهریتورم و کبودی  آسیب‌های بافتی یا مرگ بافت
امکان رفع برآمدگی‌ها و ناهمواری‌ها با ماساژخونریزیاحتمال باقی ماندن جای زخم
حجم‌دهی بیشترامکان بروز تب سردحرکت فیلر به نواحی دیگر صورت
یک راهکار رایج برای درمان لبخند لثه‌ای  
ماندگاری بیشتر فیلر  
ریسک و عوارض بسیار کم  

بهترین کلینیک تزریق ژل و فیلر

درست است که تزریق ژل و فیلر از شیوه‌های غیرتهاجمی هستند؛ اما تنها یک میلی‌متر خطا یا نداشتن علم و تجربه کافی در تزریق، باعث می‌شود نتیجه رضایت‌بخش نبوده و در بهترین حالت وقت و هزینه شما تلف می‌شود. 

برای جلوگیری از این رویداد بهتر است به دنبال یک کلینیک خوب و معتبر برای تزریق ژل و فیلر باشید. کلینیک دکتر دادور به پشتوانه سال‌ها تجربه و دسترسی به ابزار و علم روز دنیا و به واسطه وجود یک کادر مجرب، همواره بهترین عملکرد را در متدهای زیبایی داشته و متقاضیان با نهایت رضایت، مطب را ترک کرده‌اند. 

بهترین کلینیک تزریق ژل و فیلر

سخن آخر

تزریق فیلر و تزریق ژل دو روش زیبایی برای حجم دادن به صورت و رفع ایرادات ظاهری هستند. هر دو این متدها برای پر‌کردن صورت و جوان‌سازی به کار می‌روند. البته با نگاهی به تفاوت تزریق ژل و فیلر، متوجه می‌شوید که هر کدام از این متدها برای شرایط و افراد خاص کاربرد دارند.

پزشکان معمولا بعد از معاینه متقاضی و آگاهی از هدف او می‌توانند بهترین روش را برای او انتخاب کنند. با مراجعه به مطب دکتر دادور، زمانی برای معاینه شما و ارائه مشاوره صرف می‌شود تا بتوانید در‌نهایت بهترین انتخاب را برای هدف مورد‌نظرتان داشته باشید. 

سوالات متداول

  1. فیلر یا ژل کدام بهتر است؟

برای انتخاب ژل یا فیلر، لازم است پزشک صورت شما را بررسی کرده و بعد از مشخص کردن جزئیات درمان مورد‌نظر، فیلر یا ژل را انتخاب کنید.

  • ماندگاری ژل بیشتر است یا فیلر؟

میزان ماندگاری ژل یا فیلر به نوع پوست فرد و سبک زندگی او بستگی دارد. اما عموما میزان ماندگاری فیلر از ژل بیشتر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *